Bermulanya Kelahiran Seorang Hero Hindustan

Sunday, March 20, 2011 9 Jejak Pembaca
السلام عليكم

okay bermulalah journey anda
sebagai pembaca blog saya
**pastikan mouse anda dlm keadaan baik**

kapten   : semua barang-barang dah siap disusun
anak buah : sudah kapten!! (bukan kapten ''Roket Ungu'' taw)

kapten   : beg baju?
anak buah : sudah kapten. Dua beg kesemuanya.

kapten   : berus gigi, tuala, bantal
anak buah : sudah kapten.

kita stop kejap kat sini
mengapakah saya nak listkan kesemuanya
ha..! ni nk cite ni

  • berus gigi (saya pernah tertinggal ketika balik cuti raya haji. kesudahannya. berus gigi menggunakan jari utk beberapa kali. tak ke  sungguh keKUNOan dan keBANGLAan.

  • tuala (saya pernah tertinggal ketika balek cuti raya aidilfitri. Ending dia, mengelap badan dengan menggunakan kain pelekat. tak ke lagi sekali seperti BANGLA)

  • bantal (saya tak bawak ketika mula-mula masuk UIA. Kesudahannya, tangan menemaniku sepanjang malam.)
 **beralaskan tangan la tu...**


seterusnya saya memasukkan segala barang-barang yang diperlukan kedalam bonet kereta
**terdetik didalam benak hatiku ini..**
''panasnya...hari ni"

setelah semuanya selesai
kami pon berangkat ke UIA PJ

dalam perjalanan ke UIA
aku terlihat awan yg agak gelap
aku bermonolog dalaman
 (ingat lagi BM form 5. Thanks kepada cikgu BM ku, Pn Azlina)

''ala..nak hujan ke.??"
 aku mulai runsing
tapi aku tetap optimis (sifat yang jarang sekali aku tunjukkan)
''ala...PJ konfem tak hujan la ni"

dalam perjalanan
"vrush...!!"
hujan pon turun
aku pon mula hendak membuat memek muka sebegini

T_T

hendak tahu mengapa
hahaha
ini kerana saya akan menjadi hero-hero Hindustan
yakni berlari-lari 
(eh silap..berjalan-jalan sebab baru nampak macho)
berjalan-jalan di dalam hujan membawa barang ke hostel

dan itu yang terjadi
saya menjadi Shah ZUL Khan.

THE END


p/s : malangnya..heroin hindustan tidak kelihatan ketika ku jalan dengan machonya di dalam hujan. Hanya Beg/baldi/tong sampah menemaniku FOREVERALONE.jpg






9 Jejak Pembaca:

  • NuR said...

    dramatik!

    haha. memang payah la lau barang2 camtu leh lupe.nadi harian tu.

    sediakan payung sblom ujan la. haha. spare. kalau balik cuti ade yg t'tinggal, at least ade spare tuk emergency case. jgn due2 tinggal sudaa.. itu sadis.

    sekian. watak sampingan :)

  • ZuL Pang said...

    khairiah : aku bwk spare selipar jamban je. yg laen2 xpena plak terpikir nk bwk spare. sbb byk space la makan

    iman : ahahhahaahaha...kau jgn gelakkan aku

  • Ungu said...

    patutlah aku tersedak.

    hei kau. ya, kau. kau lah, siapa lagi.

    jangan runsing. Bangla itu bergaya.

    Aku sentiasa sokong kau di belakang kau.
    *sebab malu nak duduk depan. Nanti orang tahu aku ada kaitan dengan kau.

  • ZuL Pang said...

    tidak pernah terlintas di dalam highway otak ku

    bahawa "Bangla itu bergaya"

    kini saya sudah yakin
    bahawa bangla-bangla di luar sana
    amat bergaya
    lagi-lagi di dalam bus rapid U81

    terima kasih

  • Anonymous said...

    bangla!!hahahaha
    heroin ko kan tunggu kat zc~
    kecewa kan die x nampak??
    xpe2.aku phm!
    ahahahaha
    =P
    -bdk 1 group chem1 ngn ko-

Sila Tinggalkan Jejak Anda

 

©Copyright 2011 xpert_WiZ LiFe | TNB