Disebalik Minda Penyanyi

Saturday, October 8, 2011 2 Jejak Pembaca
Phil Collins
siapa tak kenal
famesss dengan lagu tarzan
"You'll be in my heart"


**lagu ni memang sentimental bagi aku**
malas aku nak cerita sebab apa



ni aku nak cerita fakta disebalik lagu
"In the Air Tonight"


Lagu ini ditulis setelah 
dia bercerai dengan isteri pertama dia 
(Andrea).

Yang bestnya
isteri dia curang...
curang dengan pengecat/interior decorator

sebab tu dalam konsert ni
kat piano dia ada tong cat
sebagai simbol curang isteri dia


*korang mesti paham*
perasaan seseorang yang ditipu
dan ditinggalkan
(aku paham sangat perasaan dia)

Dia buat satu album
(lagu ni pon dalam album tu)
khas untuk isteri dia.

Dengan bertujuan untuk
memberi mesej kat bekas isteri
dia tu

PULANG
dekat dia
(kesian..sob-sob)

Yang hebatnya lagi lagu ni
dia secara spontan buat lagu ni
tak payah nak suruh orang buat lirik
or
ambil pensil nak tulis lirik

dia on mic
terus nyanyi je apa yang terlintas
lagi lagi dengan
segala perasaan sedih+kecewa+frust
memang menjadi!!

*aku kalau sedih*
petik2 gitar/ tekan2 piano
keluar melodi secara sendirinya
tapi lepas tu aku lupa rentak dia
ahahha sengal!

yang lagi sedih tentang Phil Collins ni
dia dah tiga kali bercerai
(kalau aku...tak taw la nak buat apa dah)

sekarang
dia dah bersara dari bidang muzik
atas sebab kesihatan


2 Jejak Pembaca:

Sila Tinggalkan Jejak Anda

 

©Copyright 2011 xpert_WiZ LiFe | TNB