DIY Flash Macro Diffuser

Wednesday, October 26, 2011 3 Jejak Pembaca
السلام عليكم

Post ni khas untuk
DIY Flash Macro Diffuser

kalau anda sudah berjinak-jinak
dengan macro ni
memang ketagih

aku punya setup
hanya lah
Nikon D90
+
Nikon 50mm F1.8D
(dengan extension tube)
+
Nikon SB600

Masalah aku sebelum ni
kalau tak pakai flash
asyik blur je gambar
kalau pakai flash
flash harsh sangat
(kuat sangat)

So aku pon buat lah
DIY Flash Macro Diffusser
kalau taip kat google
banyak jenis


tapi aku punya macam ni

aku guna 
botol air bateri
+
bekas taufu fah




nak soften light
tapi guna tisu leceh la
kena air kembang


Hasil gambar
Sila Tekan Saya

3 Jejak Pembaca:

  • xpert_WiZ said...

    memang la banyak masa..tapi sorang2 je la. amer je yang cuti sekarang ni. member2 yang lain x cuti

    ok...aku dah enable navbar aku. sila gerakkan mouse anda ke atas. atas dari header aku

    lagi satu..dah lama aku nak cakap. bila komen kt blog ko. aku x minat la nak tulis captcha yg segala bagai tu. ahahaa

Sila Tinggalkan Jejak Anda

 

©Copyright 2011 xpert_WiZ LiFe | TNB