Kebarangkalian Yang Tidak diJangka

Sunday, July 1, 2012 2 Jejak Pembaca
السلام عليكم

Pertama sekali
aku ingin memberitahu 
bahawa tajuk diatas adalah
teramat rawak
**tak pasti kena dengan isi ke tak**

nak dijadikan cerita
pada sem lepas
**dalam bulan apa tak berapa pasti**

tertanam niat dihati
nak membaca tafsir al-Quran 
**yela..kita khatam banyak kali**
tapi xpena nak paham

jadi dah dua tiga hari jugak aku belek2
baca
faham
hayati

tiba2
pada satu malam ni
aku pon selak ke satu muka surat

**aku masih ingat ayat tu di muka surat kiri paling atas sekali**

ayat tersebut ialah :

A032

Surah An-Nur (ayat 32)

yang bermaksud :

"Dan kahwinkanlah orang-orang bujang (lelaki dan perempuan) dari kalangan kamu, dan orang-orang yang soleh dari hamba-hamba kamu, lelaki dan perempuan. Jika mereka miskin, Allah akan memberikan kekayaan kepada mereka dari limpah kurniaNya kerana Allah Maha Luas (rahmatNya dan limpah kurniaNya), lagi Maha Mengetahui."


Dalam hati berkata
"oo..ni ayat yang lecturer aku sebut tu"

Lecturer aku telah meng"lecture" kami
iaitu pelajar UIA
untuk kahwin awal
**dia bukan orang malaysia, tapi dia kahwin dengan orang melayu**

Dia kata orang melayu ni
dah jadi macam trend nak kena ada sijil degree
or dah kerja dulu
baru boleh kahwin

Dia pon sebut la ayat di atas
Allah memang dah janji
bahawa sesiapa yang berkahwin
pintu rezekinya akan dibuka

TETAPI
untuk menjadikan cerita ini
ada hubungannya dengan tajuk post ini

aku buka muka surat yang sama
ayat yang sama
tiga hari berturut-turut

aku pon sampaikanlah
ayat ni kat seluruh roommates aku
mereka kata
aku dah tak betul
**ak just nak sampaikan je**

itu saje
THE END


**baca la surah An-Nur**
banyak perkara menarik dalam surah ni



2 Jejak Pembaca:

  • Anonymous said...

    wanita baik untuk lelaki yg baik...
    cukup baik kah kte???

    smga ALLAH mrahmati kamu ats pringatan ini..
    tq..

Sila Tinggalkan Jejak Anda

 

©Copyright 2011 xpert_WiZ LiFe | TNB