Padahnya Madah

Tuesday, August 28, 2012 1 Jejak Pembaca

السلام عليكم

akibat daripada tidur lewat malam semalam
aku pon bangun lambat la pagi ni
natijahnya
mimpi menjelma
**aku kalau tidur lama baru ada mimpi**

mimpi dia berlatar belakangkan
di satu shopping complex
**seakan-akan OU**

aku berniat untuk membeli capo
untuk gitar

ni la capo nya


pening pusing satu shopping complex tu
nak cari kedai gitar.

lepas tu jumpa la
kedai dia memang best la
macam2 aksesori ada
macam2 jenis gitar ada
yang pelik2 pon ada

lepas tu suddenly semua pintu kecemasan tertutup
**ala macam kat kedai tu, yang tirai besi tu**

ni ha gambar dia

dalam hati terdetik
ni mesti ada emergency ni
aku dengan member2 aku
semua lari nak cari jalan keluar

**bulan lepas aku pergi OU, benda tu tertutup secara tiba2**
takut jugak la

lepas tu sampai kat parking lot
cari kereta
tapi kat tempat parking kereta tu
ada pasukan SWAT, polis, pak guard.
semua kejar orang

tak ada belas kasihan betul, main tembak je orang
dah macam pembunuhan beramai-ramai
ada yang pakai short gun je tembak
dalam close range
dalam hati aku cakap
berkecai jugak perut mamat tu

pastu aku dengan member2 aku menyelinap
disebalik kereta, jalan senyap2 macam tikus
nak cari kereta kami

tapi pasukan2 polis ni ramai sangat
sampai kami tak mampu nak buat apa2
duduk je situ

pastu aku buat kerja gila
aku bangun, beredar dari tempat persembunyian
pergi jumpa pasukan2 menggila tu

aku cakap
"pak cik, saya tak bersalah, saya nak cari kereta saya je"

pak cik tu jawab
"boleh2. tapi nanti saya eskot kamu sebab nak check kereta kamu"

aku pon angguk2 dengan penuh gembira
dalam hati berkata
"nice jugak pak cik ni, ingatkan nak bom aku tadi"

pastu panggil member2 aku
pergi la cari kereta
pastu pak cik tu panggil member2 dia
pergi geledah kereta kami

aku pon tanyalah pak cik tu
"pak cik, nape pak cik kejar2 orang, main tembak2 je"

pak cik tu jawab
"sebenarnya mereka ni semuanya pengedar dadah, hisap dadah"

aku balas
"oo0o0o0....memang patut pon buat macam ni"
**ak rasa kejam pulak jawab macam tu**

-THE END-

sedang aku menulis post ni
baru aku sedar apa yang menyebabkan aku mimpi benda ni

sebab yang pertama : 
  1. member aku ajak pergi OU minggu ni. aku pon nak pergi sebab nak beli capo tu
  2. malam semalam aku main CS (game tembak-tembak). patut aku mimpi main kejar2 tembak2 orang




1 Jejak Pembaca:

Sila Tinggalkan Jejak Anda

 

©Copyright 2011 xpert_WiZ LiFe | TNB